Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Ashbury Heights


Ashbury Heights är en svensk synthpopgrupp som består av Anders Hagström (programmering, sång), Kari Berg (sång) och Johan Andersson (keyboards live).

Anders Hagström och Yasmine Uhlin träffades i november 2005 och var då ett par. Hagström och Uhlin skickade i februari 2006 ut en demo till 32 olika skivbolag. Två dagar senare skrev de kontrakt med bolaget Out of Line records.

I oktober 2007 släpptes deras första album Three cheers for the newlydeads som är mixat av John Fryer. Under 2008 har bandet bland annat spelat på Wave Gotik Treffen och Amphi Festival.

I november 2008 valde sångerskan Yasmine Uhlin att lämna bandet efter en turné i Tyskland. Hon ersattes av sångerskan och modellen Kari Berg.


- Wikipedia

---

Jag hörde Ashbury Heights för första gången på detta årets Emmaboda och det som först intresserade mig var Anders klara sångröst, sedan måste jag säga att jag verkligen uppskattar texterna.

Tre smakprov

Spiders

Eternity at an end

Waste our love

Sveriges Depeche Mode? Ge dem en chans.

Brutes grymma mobilkamera: Ashbury Heights @ Emmabodafestivalen
DIE SONNE SCHEINT
  • 0
Såg dem inte på Emmaboda, vilket jag kanske borde ha gjort. Har dock aldrig hört dem, och man kunde ju inte se allt. Ska väl ge dem en chans nu.
Klappa fina katten?
  • 0
Ta och lyssna på någon av låtarna jag länkar till.

Fast det här är "love it or hate it"-musik känns det som.
DIE SONNE SCHEINT
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!